בתעשיית הקרוואנים בעולם קיימים שני סוגים עיקריים: ממונעים וניגררים. דרך "מוטורהום ישראל" ניתן לשכור רק קרוואנים ממונעים.
ממונעים -Motorhome CLASS A
מוטורהום גדול הבנוי על מרכב המותאם למוטורהום בצורה המזכירה אוטובוס - אזור "המחיה" מחובר לאזור "הנהיגה". המבנה והאורך מעניקים תחושה של נסיעה בסוויטה ניידת. דגמים אלו נפוצים בעיקר בצפון אמריקה שם תשתית הכבישים מתאימה יותר. אורכם של הרכבים מ"Class A" עשוי להגיע באירופה למעל 8 מטר, ובארה"ב גם למעלה מ-40 פיט! בדגמים האמריקאים תמצאו מנגנון Slide Out המאפשר להגדיל את המרחב הפנימי ע"י התרחבות הדפנות החוצה. ההתרחבות לצדדים מעבר לרוחבו המקורי של הרכב מותרת על פי חוק רק בעת חניה ולא בזמן נהיגה בכביש. בדגמי "קלאס איי" גדולים יש אפשרות לחנות ב"חניה יבשה" (ללא התחברות למקורות חיצוניים) בדרך כלל עד שבוע. בנוסף להתחברות בקמפינג למים, חשמל וביוב ניתן להתחבר לטלוויזיה בכבלים. בארה"ב רבים מבעלי הרכבים האלה הם פנסיונרים שמכרו את בתיהם וגילו את החיים במוטורהום כאורח חיים קבוע. רבים מהם גוררים רכב פרטי מאחור על מנת ליהנות ממקסימום ניידות בתוך ערים וביציאה לטיולים מקומיים. כשמדובר על קנייה - דגמים אלה יקרים מאד ומחירם בארה"ב נע בין 50 אלף דולר ועד למיליון דולר(!) לדגמים מפוארים במיוחד הכוללים את כל החידושים ומשרתים כוכבים ואמנים במסעות ההופעות שלהם.
ממונעים - Motorhome CLASS C
נקרא גם מיני מוטורהום. אורכו בדרך כלל 21-31 פיט (7-10 מטר) והוא מותאם להכיל מ-3 ועד 7 נוסעים. הקרון בנוי על מרכב של משאית טנדר (ואן גדול) של חברות מסחריות כמו פורד, גי.מ.סי, שברולט וכדומה. לדגמי C שני מאפיינים בולטים - א. גוף הקרון בולט לרוחב מעבר לרוחב הטבעי של הרכב. ב. המיטה הזוגית בולטת מלמעלה מעל תא הנהג ויוצרת את הצורה האופיינית של "הכובע". גם בדגמים האלה ניתן לעבור באופן חופשי מאזור ה"נהיגה" לאזור ה"מחיה". יתרונו הגדול הוא שניתן לטפל בכל בעיה מכנית גם במוסך רגיל (בתנאי שיש לו תקרה גבוהה מספיק). גם כאן קיימות כל המערכות האפשריות ל"חניה יבשה". דגמים אלה הם הפופולריים ביותר מבין הדגמים להלהשכרה בשל יכולתם להכיל בנוחות משפחות גדולות. גם בדגמי C אמריקאיים קיימים לא מעט רכבים עם שיטת ה-Slide out.
ממונעים - Motorhome CLASS B
(נקרא גם - Van conversion)
זהו ואן רגיל. אורכו בדרך כלל 16-21 פיט (5-7 מטר) ויש בו הכל רק בקטן. הוא מתוכנן להכיל בין 2 ל-4 נוסעים, אך מומלץ יותר לזוג או זוג עם ילד קטן. נוח מאד לנהיגה, משום שרוחבו כרוחב המרכב, והוא אינו ארוך מדי. בדגם זה יש אפשרות ל"חניה יבשה" ללא מקורות חיצונים, עד למקסימום של 2-3 ימים. עם זאת מומלץ להתחבר למקור חשמל מדי לילה.
ממונעים - Truck Capmer
יחידת קמפינג המולבשת על PickUp Truck (טנדר). אורכה 18-21 פיט (6-7 מטר) כולל ה"טנדר" והיא מותאמת ל-2 עד 6 נוסעים. בדרך כלל היחידה כוללת מטבחון ושירותים. באופן עקרוני ניתן לנתק את היחידה בעת החניה באתר הקמפינג ולנוע עם הטנדר בלבד. החסרון העיקרי הוא שלא ניתן לעבור בין שטח ה"מחיה" האחורי לשטח "הנהיגה" בזמן הנסיעה. מומלץ בעיקר למי שהמחיר מהווה שיקול מרכזי בבחירת ה-RV.
ניגררים - Travel Trailers
הקרוואן הקלאסי, כפי שמצטייר בדמיונו של הישראלי. זהו קרון נגרר שאורכו 13-33 פיט (4-11 מטר). זהו אינו הדגם המומלץ להשכרה מכיוון שהוא מצריך רכב גורר עם מנוע גדול המסוגל לגרור את הקרון. חסרון נוסף הוא בעובדה שלא ניתן לנוע בין שטח "המחיה" לשטח "הנהיגה". מצד שני ניתן לחנות אותו בקמפינג ואז לטייל בחופשיות מבלי להיסחב עם הקרון לכל מקום, מה שפוטר את הנוסעים מהצורך להתארגן עם הקרון לקראת כל גיחה או נסיעה קצרה (סרבול מסוים הקיים במוטורהום). לרוב מצויד בכל אביזרי הנוחות לחניה "יבשה".
ניגררים - Fifth Wheel Trailer
בדומה ל-Travel Trailer קרון זה נגרר מאחור ע"י טנדר (Pickup Truck), שמהווה את ה"סוס" כמו במשאיות הענק. החידוש הוא בעובדה שנוצל שטח נוסף בולט הנראה כמדרגה בקדמת הקרון ומשמש כחדר שינה ב"קומה שניה". בקבוצה זו קיימים דגמים מפוארים מאוד המתחרים עם Motorhome A ברמתם ובפופולריות שלהם בקרב רוכשי ה-RV.
ניגררים - Folding Camping Trailer
זהו למעשה "אוהל" נגרר, קל וזול יחסית, המתקפל בזמן נסיעה, ובזמן חניה נפתח לצדדים לשתי מיטות זוגיות. אורכם של "אוהלים" אלה מגיע בדרך כלל עד 10 פיט (3.5 מטר) ובזמן הפתיחה הם יכולים להגיע ל-23 פיט (כ-7.5 מטר). ה"אוהל" כולל מטבחון, שטח לינה ושטח אכילה. בדרך כלל אין שירותים ואמבטיה ביחידה. מתאים במיוחד כפתרון ליוצאים לחופשה במקום אחד, ולאלה שאין להם טנדר לגרור יחידה כבדה יותר.